Sušický dětský sbor založeno 1969

Kořen 2017 - Deníček

záhlaví záhlaví záhlaví

GAME OF ROOTS 2017 - Z DENÍKU DRAČÍHO LORDA

DEN 1 - KRÁL JE MRTEV, AŤ ŽIJE KRÁL

Západozemí. Období dlouhého léta. Černí havrani velmistrů z Citadely roznáší po celé zemi smutnou zvěst o smrti našeho krále. Podle důvěrných informací z Králova přístaviště byl otráven. Pachatel nebyl dopaden a říši pohltil chaos. Král nezanechal dědice, který by usedl na trůn.

Pro pět velkých rodů Západozemí tato situace ale přináší vcelku zajímavou příležitost. Malá rada totiž rozhodla, že novým králem se stane ten z nich, který odhalí pachatele a dokáže přitom, že je schopným správcem své země.

Je dvanáctého dne měsíce srpna, sedmnáctého roku druhého věku. A spolu s Námi, dračím lordem, se v Králově přístavišti sešly další čtyři velké rody. Každý si přivedl zástupce spřáteleného menšího rodu a své vazaly, celkem se dnes na výpravu vydalo 68 statečných a několik zástupců Malé rady.

O půl třetí se celá družina vypravila do několik kilometrů vzdáleného tábora, ve kterém se ubytujeme. Tady počkáme na další pokyny Malé rady. Cesta proběhla bez větších potíží, jen na konci cesty nám zásobovací konvoj bránil ve vjezdu do tábora. Vazalové byli ubytováni v pohodlných chatách a byly jim vydány přikrývky. Dále se rozřazovalo do týmů a určovaly první služby, aby naše válečné ležení fungovalo bez problémů. První stravou byla tradiční Boltnova kořist s hrůzovským pecnem.

Večer se konečně naši vazalové dozvěděli, jaký je účel jejich cesty. Někteří byli překvapení, že se nebude kouzlit, i když, kdo ví co nás všechno čeká. Poté se blíže seznámili se svými lenními pány a spřátelenými rody. Barvy dostaly týmy podle rodových erbů. Brzy nadešel čas jít spát, zítra nás čeká těžký den.

Týmy
Žlutý: Rod Baratheonů + rod Arrynů
Červený: Rod Lannisterů + rod Greyjoyů
Modrý: Rod Starků + rod Tullyů
Zelený: Rod Tyrellů + rod Martellů
Černý: Rod Targaryenů + svobodný lid

DEN 2 - VÝCVIK A MAJORDOMOVÉ

Druhého dne jsme najeli na středověký režim, tedy vstáváme v 7:30 a začínáme rozcvičkou. O ležení se dnes starali Tyrellové a Martellové, zelená aliance. K snídani byla Margaryina specialita, zapíjeli jsme Dornským šedým, ke svačině Elariini oblíbenci.

Dopoledne se klasicky zpívalo, dnes navíc vazalové ve volném čase nacvičovali představení svých rodů na večer. Den jsme totiž trávili v táboře čekáním na další pokyny od Malé rady. Zatím nepřicházely. Měli jsme tedy čas zjistit, že naše družiny jsou slabá nedochůdčata a na těžké výpravě, která nás čeká, by neměly šanci obstát. Po obědě, ke kterému byly Boby dornské srny a Zahradní drůbež, jsme jim proto dali trochu do těla.

Náš výcvikový program se skládal z pěti stanovišť - Tyrellové přichystali trnitou překážkovou dráhu, u Starků se provázkem obtahoval znak jejich spojenců - ryba Tullyů, Lannisteři přenášeli zlaté vejce, aniž by se ho mohli dotknout, u Targaryenů si družiníci mohli vyzkoušet, jak těžké je pro beznohou Ygritte lovit, Baratheoni pak otestovali komunikaci při hledání skrytých listin v ponožkách Jona Arryna.

Rozhodně si pak zasloužili Šmakez gut k svačině a po zpěvu i Dornského pašíčka s přílohou k večeři. Následovalo představení rodů - noví vazalové zpívali lidové písně Západozemí a ti starší k tomu pantomimou zobrazovali její děj. Dále si každý rod ze svého středu zvolil majordoma - zástupce, který přebere zodpovědnost za správu území rodu a jeho rozšiřování. Plánování bude probíhat na velké mapě Západozemí a cílem je získat co nejvíce hradů. No a dozvěděli jsme se také názvy, které si jednotlivé rody daly - tady jsou i s překlady:

Názvy týmů:
Zelený: Růžičky jihu
Modrý: Stallyn (Stark+Tully)
Žlutý: Golden Deers (Zlatí jeleni)
Červený: Queen`s Imps (Královnini skřeti)
Černý: Storm Born (Za bouře zrození)

DEN 3 - RŮŽOVÁ CESTA

Se začátkem nového týdne nám rod Baratheonů a Arrynů přinesl své barvy - modré nebe a žluté/zlaté slunce. Rozcvičku vedli v rozhlasovém retro stylu, cvičit přišla i Malá rada a členové polní kuchyně, kteří nám pak přichystali Arrynův sýrový dovoz s oštěpem a svařeným červeným k snídani a Zkvašené ovoce s kapkou sladkého moku ke svačině.

Mezitím nám Petyr Baelish, správce královské kasy, konečně předal další pokyny od Malé rady. Jed, který otrávil krále, dokáží rozpoznat pouze arcimistři z Citadely ve Starém městě. Družiny se tedy musí vydat právě tam, aby zjistily víc. Na posilnění jsme si k obědu dali Rozemleté peří s orlími prsíčky a Ptačí bulvy s posypem, a hned po poledním klidu vyrazili.

Na Růžové cestě, která přes Vysokou Zahradu vede do Starého města, čekaly na naše družiny první překážky a úkoly, které měly prověřit jejich znalosti a dovednosti - vědomostní kvíz s cizokrajným jídlem, tabákem či hudbou; test odolnosti a hřejivosti vazalskch úborů, obrazové signály, kreslení vlastního erbu a šifry na slavné bardy klasického umění.

U bran Starého města jsme si dali Radost drahé polovičky s mazáním k svačině, někteří se po dlouhé cestě zchladili ve vodách Šeptajícího zálivu. Po večeři, ke které byly Kýty z kančích mláďátek a našlehaný mozek prasnice, jsme ještě zhlédli představení kejklířů ze Storm Born O Bivojovi a Nemovi s Dory, ve kterém se objevila i Angela Merkel. Taková středověká klasika.

Pak už byl konečně čas dostat se do Citadely. Využili jsme k tomu heslo, které jsme získali z šifry, kterou měly družiny za úkol během cesty vyluštit. Heslo znělo: Není vítězství bez obětí. V Citadele jsme potkali prvního arcimistra Chelepa. Jeho rozumování nám však nepřineslo nic víc, než potyčku mezi lordy, kteří jaksi neměli trpělivost poslouchat chytračícího dědka. Informace vedoucí k vrahovi byla zatím v nedohlednu.

Při večerce bylo ležení přepadeno - lordi tasili meče a sami vyrazili na lov lišky. Liška bohužel utekla zpět do lesa. Lordi se smutně vrátili do rodového sídla č. 9 a pokračovali ve večerce.

DEN 4 - CITADELA

Čtvrtého dne stále tvrdneme u bran Citadely. O ležení se dnes staral rod Targaryenů a Svobodný lid. Rozcvička byla v invalidním stylu, tahali jsme za sebou nohy, šli s chodítkem, jeli na kolečkové židli, zkrátka, aby si zacvičila i Ygritte. K snídani byla Dračí moč a dobrota z Aegonovy pekárny, k svačině Rhaegarova sladká kulička.

Arcimistři se nakonec nechali přemluvit a původ jedu nám určí, pokud jim pomůžeme s jejich úkoly. Po obědě, ke kterému byla Polévka s mamutím masem a Obří maso s rýží, jsme obdrželi text, ve kterém se skrývalo místo, kde se nachází propriety k plnění úkolu.

Nakonec všechny družiny nalezly pergamen a pečetidla. Arcimistrům jsme tedy pomáhali s korespondencí, kterou jsou v období chaosu bez krále zavaleni. V horkém odpoledni jsme opět využili vod Šeptajícího zálivu, k svačině byla Ygrittina chvilka v jeskyni a k večeři pak Nepřátelé draka v chutné podobě.

O zábavu se dnes starali kejklíři z Queen’s Imps, kteří předvedli příběh O Čechovi s Mikem Wazowskim a Jamesem Sullivenem, kteří se objevili v pořadu Chcete mě? se Zdeňkem Srstkou. Hned po nich vystoupili ještě Růžičky jihu s Dívčí Válkou, ve které se utkaly Dívky s Tomem a Jerrym. Závěr večera proběhl ve víru tance s Let’s Dance, ke spánku se četly pohádky Západozemí.

DEN 5 - TAŽENÍ NA DORNE

Bouřlivé počasí v noci na dnešek dávalo předzvěst dramatickým událostem dalšího dne v Západozemí. O ležení se starali rod Lannisterů a Greyjoyů, tedy i jídla odpovídala zvykům na západě země. K snídani byl Theonův ztracený kamarád a rybí maso, k svačině Jižanská pochoutka a k obědu Polévka s Theonovým příspěvkem a Lev s knedlíkem.

Odpoledne se udělalo lepší počasí a konečně dorazil havran z Citadely s výsledky rozboru královské krve. Jed pochází z dornských štírů a stín podezření padá především na Oberyna Martella, který je proslulý tím, že proti svým nepřátelům jedy používá. No a Dorne nikdy nebylo zrovna velkým příznivcem Říše spojené pod jedním trůnem.

Pokusili jsme se proto vzít Ellarii jako rukojmí, bohužel nám ale vyklouzla, protože jsme se přejedli knedlíky a nedokázali jí dostihnout. Mělo to pro nás celkem fatální důsledek, neboť zalarmavala všechny pevnosti v Dorne, aby nám cestu do Slunečního oštěpu pro Oberyna co nejvíc ztížili.

V každé pevnosti byl nějaký úkol - testy na obratnost, sluch, nápaditost atd. Večer jsme pak podstoupili poslední test - vědomostní kvíz o pěti okruzích - přehled o táborovém ležení, o úvodním kinematografu, o uplynulých událostech, o rodech a o lordech a malé radě.

Ke svačině jsme si dali Cerseinu domácí pekárnu a k večeři Lví bobky se zeleninou. Na noc nás čekalo poslední město před Slunečním oštěpem - Ghost Hill. Projít znamenalo navštívit dům, ve kterém se odehrál smutný příběh, který se družiny podle indicií pokusí zrekonstruovat. Navštívily tmavý pokoj, zahradu, knihovnu, koupelnu a ohniště.

Město duchů otestovalo naše nervy, do Slunečního oštěpu jsme se nakonec probojovali a vyzvali Oberyna na souboj. Ten se zprvu vyvíjel dobře - zahnali jsme ho do slepé uličky. Pak se ale objevila tajemná postava, Oberyna zabila a náš plán na vyslechnutí hlavního podezřelého byl v prachu. A k tomu všemu se nacházíme uprostřed nepřátelského území Dorne.

bazenSDS

DEN 6 - MELISANDRA

Šestý den jsme vstávali o něco déle, přeci jen nás průchod městem Ghost Hill a noční souboj s Oberynem dost vyčerpal. O tábor se staral rod Starků a Tullyů, rozcvička nebyla. K snídani jsme si dali Catelyniny dobrůtky a kakajčko, k svačině Eddardovu zahrádku, k obědu pak polévku Teče nám z nosu a Zlovlčí plátek.

Dnešním úkolem bylo dostat se z Dorne, které už formovalo armádu a chystalo se dobýt zpět své pevnosti. K závěrečné bitvě se schylovalo v pevnosti Yronwood. Ženy nachystaly zbraně a munici, muži zatím vyrazili připravit bitevní pole. Bitva se naplno rozhořela po čtvrté hodině, po půl hodině nám ale zranění nedovolilo dál pokračovat. Z Dorne jsme se však konečně probojovali.

K svačině byl Bílý chodec s přílohou, k večeři Překvapení rodu Skrbků. Večer se v táboře zapálil oheň a kromě Petyra Baelishe za námi dorazila i vzácná návštěva - Lady Melisandra, kněžka Rudého boha. Její věštba, kterou překládal Petyr Baelish, však měla fatální důsledek v podobě vzpoury vazalů. Melisandra totiž z ohně vyčetla, že vláda velkých rodů přinese vazalům jen zkázu a utrpení. Jen pokud se nám postaví, mají šanci změnit svůj osud. Jestli to však byla opravdu věštba, nebo nějaká lest, se asi dnes nedozvíme.

DEN 7 - VZPOURA VAZALŮ

Vzpouru vazalů jsme naplno okusili sedmý den. Celý den byl proto úplně naruby a my, lenní pánové, jsme se octli v pozici zkoušených. Naruby bylo ale i oblečení, způsob komunikace, dokonce i denní harmonogram.

Začali jsme proto večerkou se čtením západozemských příběhů. Místo rozcvičky byla docvička a pak večeře - Sýr s chlebem. Po večeři nás vazalové podrobili těžkým zkouškám - lezení ve spacím vaku, kvízu s překážkovou dráhou, zkoušce ze znalosti západozemských atletů, černých historek a nakonec i poezie.

K odpolední svačině byl Džem bez rohlíku a k obědu Svíčková polévka a Hovězí s rýží. Následovalo dopoledne se zpěvem. Lordi se zatím schovávali v bezpečí svého ležení a plánovali další postup. K svačině byly Jabka-hrušky-chceš do spršky? a k snídani Uzeninaskvrny.

Vazalové si ráno uspořádali oslavu své nadvlády. O zábavu se jim starali kejklíři z Golden Deers s příběhem O Libuši, která spolu s Kazi a Tetou ztroskotala na Madagaskaru a potkala tam Krále Jelimána, Morise i tučňáky; a kejklíři ze Stallynu, kteří předvedli výpravu Teletubbies za Přemyslem Oráčem, u kterého se ukázalo, že je dement, takže si Libuše radši vzala Johnnyho Deppa.

Brzy na to dorazila bouře, která jakékoliv další slavení znemožnila. Den skončil budíčkem a bouře nám nejspíš naznačovala, že ty největší výzvy nás teprve čekají. Přichází bouře, kterou už nelze zastavit.

DEN 8 - KORUNOVACE NEPŘÍTELE

Vypadalo to na den ve zbroji. Budíček pod vedením Arrynů byl vojensky drsný a po snídani - Jelení roh s nasekanou klobásou starého Baratheona a koňský mok, přinesl posel z Králova přístaviště dost překvapivou a znepokojivou zvěst. Petyr Baelish využil našich rozporů s vazaly a prohlásil se novým králem Západozemí. Je načase se znovu semknout a postavit se novému nepříteli. Já Targaryen a Stark jsme se vydali na průzkumnou výpravu, vazalové se zatím chystali na odpolední korunovaci.

K svačině měli Zahnuté ovocíčko z Východního údolí a k obědu Polévku ze srnčích bobků a Orlí hnízdo s posypem. Korunovace započala po velkých přípravách v pět hodin a konala se v Kořenské katedrále. Petyr Baelish však, jak jsme se Starkem zjistili, rozhodně nehodlal býti králem bez toho, aby nás pokořil a vytáhl s armádou na naše ležení.

Po Jelením rohu s bílým sosočkem ke svačině a po večeři, ke které byla Robertova rebelie s kousky Targaryenů a kolena, jsme proto začali se stavbou obranných věží. Bohužel byly jen ze špaget a lepenky, ale lepší než nic. Targaryenům sice věž spadla, ale zase máme draky, takže se není čeho bát. Naše odhodlání jsme pak dokázali bojovým tancem na píseň Happy. Máme tu další večer a nepřátelskou armádu u prahu. Snad přežijeme.

DEN 9 - ÚTĚK DO VÝCHODOZEMÍ

Za služby Targaryenů jsme vstávali do mrazivého rána. 5°C. Zima se blíží. Rozcvička ve dvojicích nás trochu rozproudila, k snídani jsme dostali štolu s dračí krví. Po ní dorazil nový král Západozemí - Petyr Baelish a požadoval, abychom se mu poklonili. To nám samozřejmě čest nedovolila a když na nás vytáhnul, že nás dá rozčtvrtit, rozčtvrtili jsme ho radši sami. Stali jsme se královrahy a nezbývalo než utéct ze Západozemí.

Přepluli jsme Úzké moře do Východozemí, úplně bez ničeho, každé družině zbyl jen toaletní papír. Abychom nějak přežili, napadlo nás, že ho vyměníme za co nejvíce věcí. Povedlo se nám toho sehnat tolik, že jsme měli nejen jídlo, ale i na zaplacení zpáteční cesty. Místním jsme poděkovali zpěvem a vydali se zpět. Ze severu totiž přicházely zvěsti, které bylo třeba řešit a ani naše stíhání za vraždu krále, nebylo v kontextu těchto událostí důležité.

Ve Východozemí jsme měli k jídlu Obří steak v trojobalu, po návratu na nás čekala Ygrittina buchta k svačině a Kotel Noční hlídky k večeři. Následovalo rozptýlení v podobě příběhu, který ztvárnili sami lordi. Jednalo se o děj Trojské války propojený s událostmi z Robertovy rebelie. Po lordech zapěly družiny písně, které složily o směnném obchodu ve Východozemí.

V noci došlo na nejhorší. Noční hlídka nutně potřebovala vyslat průzkumné jednotky a naše družiny přislíbily pomoc. Za Zdí se objevili Bílí chodci. Mraziví nemrtví pak obklíčili průzkumníky v lese a krev tuhla všem v žilách. Přežili jen ti nejodvážnější. Zima je tady!

DEN 10 - NOČNÍ KRÁL

Noční výprava za Zeď potrápila naše nervy a také posunula budíček - museli jsem to trochu dospat. O ležení se dnes starali Lannisteři, k snídani byl Tyrion se lví kýtou, k svačině Velká bobule ze západu.

Dopoledne se ještě zpívalo. Dalším úkolem bylo vybrat nejoriginálnější věc ze včerejšího směnného obchodu - vyhrála stereovize, hned za ní psací stroj a koloběžka. Po obědě - Polévce z krakena a Jaimeho ruce na kaši, jsme už ale s naléhavostí řešili, jak porazit Bílé chodce.

Družiny se vydaly opět za Zeď, tentokrát s mapou, ve které bylo zakresleno místo, na kterém se nacházela další část mapy. Celkem pět mohyl museli družiníci obejít a na konci vyřešit hádanku, která je dovedla k truhlici, ve které našli zbraň proti Bílým chodcům - dračí sklo. Výprava to byla nebezpečná a vyčerpávající, ale přežili jsme.

Po svačině - Pomazánce ala co dům Lannisterů dal, jsme ještě naposled zatančili společný bojový tanec Flash Mob (odkaz na video: https://youtu.be/nxnlF6hpLqM) a vyhodnotili poslední mise před finálním nákupem hradů. K večeři byla Greyjoyova návnada na ryby. No a pak už nezbývalo než pasovat nové vazaly, předat vyznamenání za nejvymazlenější ležení - klukům!, vyznamenání za vítězství v Ping-Gotkovém turnaji a Pišqorkách, obě Matějovi z rodu Chalupků, a další vyznamenání členům Malé rady, polní kuchyně apod. Rozloučili jsme se také s vazaly, kteří již odcházejí do vazalského důchodu.

Nejdůležitějším slavnostním aktem byla ale korunovace krále, který nás povede do závěrečné bitvy s vůdcem Bílých chodců, Nočním králem. Výsledky byly velmi těsné, přesto však nedošlo k žádné remíze. Novým králem se stal Eddard Stark ze Zimohradu a rukou svého majordoma z modrého týmu Stallyn byl korunován na nového vládce Západozemí.

1. místo - Stallyn (31 z 31 hradů)
2. místo - Storm Born (30 hradů)
3. místo - Queen’s Imps (28 hradů)
4. místo - Golden Deers (27 hradů)
5. místo - Růžičky jihu (20 hradů)

V první části korunovačních oslav jsme vyslali k nebi Lampión přání za dobrý průběh bitvy. Pak se rozezněl zvon, který svolal všechny k boji. Noční král se svou armádou nemrtvých dorazil. Všichni lordi se vydali do boje, posíleni o vítanou pomoc z Targaryenské krve - Daenerys se třemi malými draky. I díky nim jsme nakonec Bílé chodce porazili a král Eddard Stark tak mohl zasadit poslední smrtící úder Nočnímu králi. Po královském proslovu jsme ještě chvíli slavili a pak se postupně odebrali do svých ubikací.

DEN 11 - SBOHEM ZÁPADOZEMÍ

Noční král byl poražen, na Železném trůnu sedí nový panovník, válka skončila. A my se, po řádném úklidu a všemi “oblíbeném” balení, loučíme se Západozemím. Jestli mohu mluvit za sebe, uteklo to jako voda a kdyby to šlo, nikam bych neodjížděl. Odložit meč a tuniku se znakem draka byla ta nejtěžší část příběhu.

Rád bych poděkoval všem, díky kterým proběhl tábor v tak poklidném duchu, že i pan kastelán Koželuh ocenil, že takové tábory tady opravdu nemívá. Organizační tým byl sehraný a plný skvělých a příjemných lidí.

Hned na prvním místě děkuji Honzovi Volnému, který se vrátil do týmu, tentokrát však na post hospodáře a dělal ho s takovým nasazením, že jsme až měli strach, aby se neupracoval. Makal na dvě stě procent, nad rámec svých povinností - pomáhal v kuchyni, při soutěžích, pomáhal mi s realizací táborového příběhu jako Petyr Baelish a Bílý chodec, pekl dorty, věšel prádlo, dělal zkrátka úplně všechno, až jsem se báli, jestli vůbec někdy spí.

Bezesné noci občas měla i naše táborová felčarka Lída Schlumpergerová, které moc děkujeme za všechny ty ošetřené bolístky, vyvrtnuté kotníky a celkovou péči o nemocné i zdravé. I ona pracovala nad rámec povinností, v kuchyni i mimo ni. Ke konci tábora ji vystřídala Hanka Harantů se třemi dráčky. I ona stihla ošetřit pár zraněných a ještě k tomu si zahrát Daenerys Targaryen v závěrečné bitvě.

Celé Západozemí se klaní od Bohů nám seslané kuchařce Magdě Skrbkové. Kouzla která každý rok předvádí v kuchyni ocení každý lord i vazal. Myslím, že nebylo dne, ve kterém bych se od stolu nevalil jak březí drak, protože ačkoliv měl člověk už dost, nemohl nikdy odolat, aby si nešel přidat. Magda zkrátka dodává celému táboru palivo, bez kterého bychom žádné bitvy nikdy nesvedli. Také jí děkuji za roli lady Melisandry, rudé čarodějky - jak říkám, v kuchyni prostě čaruje.

Velkou zásluhu na našich nacpaných pupcích má i Pepa Podloucký, který se s námi letos vypravil do Západozemí už jako pomocný kuchař. Také odvedl obrovský kus práce a navíc dodal do kuchyně i mimo ni tolik pozitivní energie, že nikdo nemohl být unavený a práce ho musela jedině těšit. I on pomohl se scénkami v táborovém příběhu, ztvárnil postavy Oberyna Martella a Nočního krále.

No a co by to bylo za tábor bez Pepíka a Andrejky, našich rozmilých sbormistrů. Určitě nešlo jen o vedení zkoušek či koncertů. Rádi s nimi trávíme čas i mimo zkušebnu. Rádi se třeba smějeme spolu s Andrejku u stolu a nebo chodíme s Pepíkem na rosičku do klubovny. Vždycky přihodí něco ze života a je nám s nimi dobře. Kromě nich s námi pár dní strávil i Honza Pelech. Děkujeme za pomoc se zkouškami a také za roli hloubavého arcimistra z Citadely.

Za celý sbor pak děkuji tomu nejlepšímu týmu vedoucích - Lence Petříků, Čendovi Křížovi, Tomovi Kotalovi a Maky Čapků, se kterými je radost spolupracovat. Práce na dalším táboře začíná v podstatě tím, že skončí ten předchozí a těch jedenáct dní je tak vyvrcholením několikaměsíční práce, která ale stojí za to. Každý z nás je platným členem týmu a dohromady jsme, myslím, skvělá parta. A co se týče deníčku, Tomovi děkuji za korekci a originální názvy jídel a Čendovi za mobilní data, bez kterých by letos žádný deníček nebyl, protože vyrostly stromy a nebyla wifina.

Další skvělá parta byli letos opět praktikanti, neboli naše papriky. Tadeáš Skrbek, Dominik Tesař, Janina Koppová, Peťa Tomášková a Lenka Zapletalová. Moc nám pomáhali se soutěžemi, s péčí o vazaly, s celkovou realizací tábora od diplomů, přes plachty na soutěže a rekvizity na večerník, po to nejdelší a nejpropracovanější úvodní video všech dob (odkaz na video: https://youtu.be/D6lV0C_gTG8). Děkujeme. Svou roli letos sehráli i další pomocníci - Zdeněk Straka a Martin Kotal, byť kvůli povinnostem a nemoci jen několik dní.

No a na závěr samozřejmě děkuji úplně všem vazalům za nejkrásnější chvíle v Západozemí. Dělali nám radost i starost, úsměv na tváři i slzy v očích, jen díky nim máme další sadu nezapomenutelných zážitků, na které při každém setkání rádi vzpomínáme. Sbor je pro nás pro všechny druhou rodinou a celý tábor tím nejlepším, co v něm můžeme zažít.

GAME OF ROOTS 2017 tedy končí. Stýská se nám, ale pevně doufáme, že se zase za necelý rok znovu vrátíme do dalšího úžasného světa. Děkuju za šanci být zase u toho.

Váš dračí lord Dan Nakládal.